• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Vivus med flera syns i UC

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
eller tvärtom... förstöra oerhört som för mig som tänkt söka ett litet humant samlingslån runt sommar och betala bort skiten...

Jag förstår absolut vad du menar ❤️ och är benägen att hålla med dig delvis. Vet exakt vilket helvete det är och lite till. Jag tänker nog mer i ett större perspektiv dvs förebygga att man kan överskuldsätta sig så enkelt. Det finns alltid två sidor på allt. Jag vet inte vad som är bäst i slutändan.
 

pet77

Kunnig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
17 Augusti 2013
Meddelanden
123
Mottagna reaktioner
14
Poäng
62
Vivus mfl RAPPORTERAR alltså lånet till UC, men det blir ingen UC-förfrågan?

Är det korrekt uppfattat?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 664
Mottagna reaktioner
7 080
Poäng
4 807
Vivus mfl RAPPORTERAR alltså lånet till UC, men det blir ingen UC-förfrågan?

Är det korrekt uppfattat?
Ja det stämmer!! Mitt Vivus lån blev synligt när de började rapportera till UC men försvann fr UC när det gick till inkasso!
 

Varpe

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
14 November 2018
Meddelanden
187
Mottagna reaktioner
169
Poäng
337
Inte för mig. Jag hade betalat av det innan nyår, och i januari kom det upp på min UC. Än idag står det att det är max utnyttjat fast det är avslutat. Samma med Nordea som jag löste för några månader sedan.
 

Bilagor

  • 20190522_190540.jpg
    20190522_190540.jpg
    120.1 KB · Visningar: 191

Hmm

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
11 Februari 2019
Meddelanden
1 009
Mottagna reaktioner
426
Poäng
557
Inte för mig. Jag hade betalat av det innan nyår, och i januari kom det upp på min UC. Än idag står det att det är max utnyttjat fast det är avslutat. Samma med Nordea som jag löste för några månader sedan.

Det står ju att de är avslutade och det är endast du som ser det där, de försvinner ett år efter de avslutas. ;)
 

johnander

V.I.P
Poäng: 377
Blev medlem
5 Oktober 2018
Meddelanden
696
Mottagna reaktioner
180
Poäng
377
Fel ämne kankse men hur i hela helvtet kan vivus skick mail till mig ”du har 16000 att söka om...”

Både mitt onea och vivus gick till inkasso runt dec/jan och är överlåtna, nu slutbetalda dock

Men är det verkligen lagligt att skicka knappt ett halvår efter två lån blivit uppsagda pga bristande betalningen. Tar dom verkligen ansvar? Har lust att anmäla dom till finans inspektionen
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 707
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 131
Mottagna reaktioner
2 509
Poäng
1 707
Fel ämne kankse men hur i hela helvtet kan vivus skick mail till mig ”du har 16000 att söka om...”

Både mitt onea och vivus gick till inkasso runt dec/jan och är överlåtna, nu slutbetalda dock

Men är det verkligen lagligt att skicka knappt ett halvår efter två lån blivit uppsagda pga bristande betalningen. Tar dom verkligen ansvar? Har lust att anmäla dom till finans inspektionen
Jag har också fått SMS trots pågående löneutmätning där skulder ingår från de bolag som skickat SMS. Håller med dej om att det verkligen är oansvarigt att skicka dessa SMS.
 

johnander

V.I.P
Poäng: 377
Blev medlem
5 Oktober 2018
Meddelanden
696
Mottagna reaktioner
180
Poäng
377
Jag har också fått SMS trots pågående löneutmätning där skulder ingår från de bolag som skickat SMS. Håller med dej om att det verkligen är oansvarigt att skicka dessa SMS.


Kan ej vara ansvarig utlåning (även om de inte godkännt lån)

Men vem orkar driva, i lagens mening är privatperson alltid svagare än ett AB och tycker det är på gränsen att dessa LÅneföretag uttnyttjar folk intrångmål (uppenbart då dom tar uc etc) och borde få betala tillbaka ocker räntan.. men som sagt vem orkar driva och har den kunskapen..
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp